familie-verhoeven-Thailand.reismee.nl

Het begin is gemaakt

Afgelopen dinsdag om stipt 22u stegen we vanaf Schihol op met als bestemming Abu Dhabi, een vlucht van 6u20 minuten. Alledrie de kindjes hebben zich voorbeeldig gedragen ( lees geslapen ) mama en papa iets minder, maar ach..... In Abu Dhabi hadden we 1,5u om over te stappen op de vlucht naar Bangkok, ook dat verliep voorspoedig, ditmaal een dagvlucht van 6u. Robinn en Binc meestal slapend doorgebracht en Billie Jules maakte voor de piloot een tekening die de "flying nanny" dan ging afgeven. De piloot schreef er een mooi tekstje bij en Billie Jules vond het geweldig. Netjes op tijd geland in Bangkok, snel door de douane, snel de bagage ( iets te snel zal later blijken ) opgehaald, snel met een taxi richting hotel. Daar wilden de kindjes hun lange broeken uit en vooral hun sandaaltjes aan. Ikke snel de rugzak open en toen kreeg ik het warm......wat bleek ? We hadden de foutieve rugzak van de band gehaald... Het was al laat, telefonisch was er niemand van de luchtvaartmaatschappij nog te bereiken, dus Hans maar alleen snel terug over en't weer naar de luchthaven om hopelijk onze rugzak op halen. Iets voor middernacht kwam ie dan gelukkig terug aan in het hotel MET de goede rugzak,pffffieuwwww....eerste akkefietje....hopelijk ook het laatste.

Iedereen sliep goed, we werden allemaal pas wakker om 09u30, nadien de dag wat relaxed doorgebracht, de straatjes rondom ons hotel wat verkend, aan een stalletjes wat lekkere "pieren" gegeten en wat gezwommen in ons hotelletje.Laat naar bed met als gevolg weer laat op....geen probleem, het is vakantie ! Niets moet .....

Gisteren hebben we dan met een longtail boot een tocht gemaakt op de klongs (kanalen) van Bangkok, weg uit de drukte van de stad en kijken hoe de mensen langs het water leven. Onderweg gestopt om de katvissen te voederen, mega vissen blijkt, twee broden waren zo op, kindjes vonden het geweldig natuurlijk !

Vandaag, na weer laat uit bed te zijn gerold.... zijn we met een "tuktuk" ( brommer - driewieler waar vanachter mensen en andere dingen in vervoerd worden ) naar de Wat Po tempel gereden, hier ligt het grootste boedha beeld van Thailand, heel indrukwekkend. verder ook een mooi tempelcomplex erom heen met allemaal kleine stupa's en ook een massageschool waar blinde mensen opgeleid worden en waar je je als toerist kan laten massseren ( zalig ) Nadien weer met de tuktuk ( kindjes willen geen taxi meer ) naar het MBK shoppingcenter gereden op zoek naar sandalen voor Binc ( had hij nog niet ) Cars sandalen met de nodige lichtjes in gevonden voor net geen 5 € !! Koopje toch ? Op de 6de verdieping is er een groot "food center" waar we ons goed lieten gaan, rijst met crispy chicken voor de kindjes, mama een heerlijk fish ball soepje, idem voor papa. Ook was er een een winkel waar ze overheerlijke verse Donuts verkochten,dit konden de kindjes moeilijk afslaan ! Nadien weerom met de tuktuk naar het hotel, ondertussen 19u, tijd voor een zwemmeke en wat spelen ( prikken , kleuren )voor de kindjes.

Morgen alles weer inpakken en gaan we per lokale bus richting Kanchanaburi, River Kwai. Een rit van 2u.... Maandag 12januari staat 1 van de hoogtepunten van deze reis op het programma: Elephants world. Meer daarover later....

Warme groetjes uit het bruisende Bangkok !!!

Jan Versweyveld

Keitof...... ik volg het op de voet.

marleen en willy

ik denk dat jullie met zen alle veel gaan zien en genieten,spannend het is leuk om jullie zo te kunnen volgen.veel plezier daar

Tikva - gezinopreis.nl

Oh leuk om te lezen, fijn dat de vlucht zo makkelijk ging. Die schoenen met lampjes en lichtjes vond onze kleine dame ook geweldig. Lijkt me trouwens alleen ook wel naar voor de persoon waarvan je de rugzak per ongeluk mee hebt genomen.

Annick & Co.

Wat geweldig dat de kindjes dit kunnen doen zeg! Die blog is wel super voor de thuisblijvers... Have fun with the elephants!

weenniet

Je heb het goed te pakken.

liliane en boudewijn

hoi allemaal!
Bangkok is toch plezant he voor zo een grote en drukke stad te zijn.We krijgen er de kriebels van om ook te vertrekken!

Rita en Rik

Hallo daar dat klinkt daar allemaal goed..heel plezant om je verhalen te lezen..jaja elke dag kijk ik wel eens om te zien of er wat nieuw op staat ..reizen we een beetje mee he. Morgen veel plezier bij de olifanten!

Juf Ilse

Wow, wat een avonturen allemaal ! Durft Jules al die dingen wel mee te doen ? Robinn krijgt een dikke knuffel van onze Rikki, want die kwam al veel spelletjes meespelen.
De link komt vanaf vrijdag in de nieuwsbrief, dan kunnen alle vriendjes goed mee volgen...