familie-verhoeven-Thailand.reismee.nl

Ko Lanta verkennen

Hallo allemaal,

We gingen om beurt op snorkeltrip naar Koh Rok, een uurtje varen per speedboat.

Eerste snorkelplek was voor de kust van het hogergenoemd eiland. Volle zee...diepblauw water, Billie Jules die wat argwanend keek... veruit de jongste op onze boot.... Ik treuzelde niet en sprong in de zee en nam haar bij de hand zodat ze geen tijd had om na te denken of om te twijfelen. Duikbril op, snorkel in de mond en huppakee, eerst nog snakken naar adem toen ze doorhad dat het toch wel heel diep is....maar na een paar minuten was ze op haar gemak en kon ze ook genieten van al dat moois onder water, mooi koraal, veel gekleurde visjes die zo dicht kwamen dat je ze kon aanraken. Moe maar voldaan bracht de boot ons naar het bountystrand voor de lunch, nadien genoten we op het strand van de zon en keken we naar de krabbetjes die met hun huisjes over het strand race-den. Op de terugweg nogmaals een snorkelstop, we mochten als we wilden/durfden van het voorsteven van de speedboat springen omdat de zee toch diep genoeg was, en wat denk je ? Billie twijfelde geen seconde en sprong in de zee, opnieuw snorkelden we rond tot we terug in de boot moesten komen. Wat een dag....op de terugweg gingen de oogjes snel dicht. Een geslaagde uitstap, hopelijk voor Hans en Robinn morgen ook...

Eenmaal terug lieten we de foto's van de trip zien aan Robinn en ze was ook enthousiast en ze had er zin in morgen. 's ochtends was ze als eerste wakker, toen het vertrek dichterbij kwam had ze steeds minder "goesting".... toch vertrokken, wij drie bleven achter en waren benieuwd of Robinn het wel zou durven, zo op volle zee zwemmen, laat staan snorkelen. 's avonds terug in het hotel, stapte ze uit de pick up met een grote smile en met de vraag wanneer we nog eens naar de visjes gingen kijken..... :-) pfffieuw gelukkig maar dacht ik. Volgens Hans had ze eerst een hele tijd geweend vooraleer ze uiteindelijk in het water kwam, maar eenmaal de angst overwonnen vond ze het heerlijk !

Op de eerdere rondrit langs het eiland boekten we een ander hotelletje op een strand wat verderop, Klong NIn, daar verhuisden we naartoe. We hadden er best een leuke tijd maar het hotel bleek niet helemaal wat we ervan verwacht hadden, ik bespaar jullie de details. Na 4 dagen boekten we aan de receptie een privé taxi naar Kao SOk National park, een rit van 4 uur, dit leek ons beter dan de 6,5uur per bus. We zouden om 11u vertrekken.....11u20 nog altijd geen taxi....volgens de dame aan de receptie zou ie zo dadelijk komen.....na veel vijven en zessen kwam er uiteindelijk geen taxi en stonden we daar.... we namen een pick up naar de hoofdstad van het eiland, Saladan, vanwaar ook de ferry vertrekt, in de hoop daar nog een taxi te kunnen regelen. Via een reiskantoortje probeerden we het opnieuw, de auto zou er om 13 u zijn, 13u30 nog geen auto, het zou pas 14u ( thaise begrippen ) worden... dit vonden we te laat om nog af te reizen wetende dat de rit 4 uur zou duren en we nog geen hotel geboekt hadden....We hadden er even genoeg .... De zuiderse (moslim) mentaliteit is toch héél anders dan het Noorden(boedhisten) waar de vriendelijkheid en de behulpzaamheid ervan afdruipt. We besloten maar op Ko Lanta te blijven, ik liep wat hotelletjes af, maar die bleken allemaal vol,...dan maar opnieuw naar ons stekje van de eerste dagen, Banana Beach Resort, gelukkig nog 1 kamer vrij....oef... direkt zwembroek aan en afkoelen.... En daar zitten we nu nog steeds.... Het Kao Sok park vergeten we voor nu, te verre verplaatsing en de kindjes beginnen wat moe te worden. De temperaturen gaan hier ook dag op dag de hoogte in, 's middags is het té heet om iets te ondernemen, het zwembadwater koelt niet meer af... ( hoor mij hier bezig zeg, jullie zitten daar in de kou :-) ) We zijn nog gezellig een dagje naar Koh Ngai geweest, een eiland een uurtje varen verderop met prachtig appelblauw - zeegroen water. We snorkelden opnieuw en we zagen NEMO !!!!

Nog een kleine 10 dagen en ons avontuur zit erop, hoe we die gaan invullen weten we nog niet precies, we blijven nog tem 25 februari op Ko lanta in ons vertrouwde resort. De kindjes worden hier goed gesoigneerd, alle dagen brengen ze we een nieuw speeltje aan.... We slapen goed, spelen in het zwembad of op het strand, ' s avonds kijken we naar de zonsondergang en wandelen we op strand waar overal gezellige restaurantjes zijn die verse vis serveren. Ook is er overal animatie voor kinderen, zeker voor kleine kindjes. Kortom, we hebben het hier goed.....

Hoe we onze laatste dagen in Thailand invullen vertel ik een volgende keer.