familie-verhoeven-Thailand.reismee.nl

Ayutthaya & Sukhothai

Hallo Iedereen,

Om van Kanchanaburi, River Kwai naar Ayutthaya te geraken met het openbaar vervoer, moesten we eerst 2u naar Suphanburi, "bussen" daar overstappen voor nog eens 1,5 uur. Op zich niet zo erg, maar een privé taxi leek ons wat relaxer enzo konden we wat later vertrekken. Tegen half 1 werden we opgepikt en 2uur later werden we afgezet bij ons guesthouse Tamarind. Een houten huis ,via een klein paadje te bereiken, achterin, vlak voor de belangrijkste oude tempel Wat Mahatat, ideaal dus. Enig minpuntje voor de kindjes, = geen zwembad.... Dat compenseerde zicht ruimschoots met de mooi gedecoreerde kamers en de supervriendelijke eigenaars. Normaal was voorzien om hier ook maar 1 nachtje te blijven, maar na opnieuw bij het treinstation gecheckt te hebben of er nog tickets beschikbaar waren voor de nachttrein werden dit 2 nachtjes. De dag nadien hadden we zo ruim de tijd om het historisch park van Ayutthaya te bezoeken, wat we ook deden. De meisjes vonden het best plezant om door de ruïnes te lopen en overal boedha beelden te ontdekken,gelukkig maar want er komt nog meer....

In plaats van naar Chiang Mai reizen we nu met de trein naar Phitsanulok, midden Thailand. 3,5 uur sporen, vervolgens per bus nog een dik uur naar Sukhothai. Op het programma: de overblijfselen van de eerste hoofdstad van Siam. Een mooi historisch park met her en der tempels die verspreid liggen in een groot dal omgeven door beboste hellingen. Deze tussenstop stond dus oorspronkelijk niet in de planning, dacht dat de kindjes tempels niet zo interessant zouden vinden, maar dat viel reuze mee, temeer omdat ze met de fiets langs de verschillende tempels mochten fietsen, is zo weer eens iets anders. Daarbij komt dat we terecht kwamen in een hotel gerund door een Belg en zijn Thaise vrouw, Baan Georges genaamd. Een mega familiekamer met een mega zwembad in de tuin, afkoeling na al die overdaad aan tempels ! We zijn hier echt in de watten gelegd. Er hangt hier ook een gemoedelijk sfeerke in deze stad, mensen zijn er vriendelijk, hier zouden we het zeker nog wat langer kunnen uithouden...

De kindjes doen het heel erg goed, het enige wat ze wat begint te irriteren is het feit dat ze overal waar we komen in de armen genepen worden en mee op de foto moeten bij iedereen, als ze al niet stiekem met hun smartphone foto's aan het maken zijn. Voooral Robinn ( blond ) is erg in trek, en laat zij nu daar net het minst tegen kunnen.

Bij jullie sneeuwt het en daalt het kwik richting vriespunt, hier was het vandaag overdag heet, ruim 35 graden, strakke blauwe hemel, 's nachts koelt het af naar een aangename 20 graden, winter heet dat hier ;-)

Morgen reizen we dan eindelijk, na ruim 3 dagen vertraging door naar Chiang Mai, het noorden van Thailand, 5,5 uur met de bus, benieuwd hoe we die doorstaan ? Meer daarover in een volgende update !

Oh ja, al die reacties is SUPER, blijven doen !!

Tot snel

xxx

Nienke

Hoi Joke, leuk jullie verhalen te lezen. Wij ( met twee kindjes 4 en 2) reizen vlak achter jullie aan. Momenteel in Kanchanaburi en Elephants world staat overmorgen op ons programma. Daarna reizen wij door naar Ayuthaya en chang Rai. Bedankt voor de tips die ik uit je verhalen op maak. Geniet van jullie reis!

liliane en boudewijn

hallo allemaal,

Het ziet er weer allemaal super uit, fijn dat het allemaal vlot verloopt met de kindjes.Groetjes Liliane.

maya

We zullen het hier moeten doen met jullie verhalen en de herinnering van ongeveer dezelfde route 19 jaar geleden. Ik ga er de foto's nog eens bij pakken.

Diane

Wat ik me afvraag...is het wat het eten betreft, gemakkelijk om overal iets te vinden wat de kindjes lusten?

Jan Versweyveld

Mooi, mooi, mooi, en waar je mij eens zou kunnen plezieren.... een foto van 'n plaatselijke biker. Of als ge ergens bij een huis heel veel antenne's ziet staan. Gewoon aanbellen en zeggen: "Hello Old Men (is geen belediging in ons jargon, integendeel) very mutch 73's from ON3PO and maby one day you meet him in a QSO". Hij zal het wel begrijpen. En geef 'm dan maar een dikke 88 (= zoen)

Annick & co

Echt enorm plezant om jullie avonturen te volgen via de blog en dan te ontdekken dat jullie allemaal het enorm naar jullie zin hebben daar. Ook super toffe foto s... We zijn precies ook een beetje aan het meereizen hè...
Groetjes voor jullie allemaal

Patricia

wat mooi zeg! Erg leuke foto's! Knap van de kindjes dat ze het zo goed doen. Al dat gereis! Ze zien wel veel zo! Geniet ervan! X